Het Nederlandse bouw- en ontwikkelbedrijf Ballast Nedam heeft als doel om een veilige en duurzame leefomgeving te bouwen. Daarbij zijn gezondheid, comfort en welzijn belangrijke waarden. Ballast Nedam doorliep de afgelopen jaar een succesvol traject, waarin zij haar positionering en huisstijl aanscherpte. Een volgende stap was het opnieuw vormgeven van het jaarverslag om deze stijl ook volledig uit te dragen.
Haar vraag aan ons was om het verhaal, de resultaten en cijfers van afgelopen jaar, over te brengen in een nieuw visueel vormgegeven jaarverslag. Een document wat zou passen bij de nieuwe branding en uitstraling en op een toegankelijke en inspirerende manier is vormgegeven.
Opdrachtgever
Ballast Nedam
Onze bijdrage
Grafisch ontwerp
Samenwerken en verbinding
Samen met Ballast Nedam maakten we een doorontwikkeling op haar huisstijl om tot een passend ontwerp voor het jaarverslag te komen. Zo introduceerden we een nieuwe frisse groene kleur en gebruikten we de hexagon uit het logo als grafisch element in de vormgeving. Ook vertaalden we verschillende cijferoverzichten naar infographics. En maakten we gebruik van fotografie om de verhouding tussen tekst en beeld in balans te brengen.
Het resultaat is een clean, interactief, digitaal jaarverslag waar je als lezer eenvoudig doorheen klikt. Het verslag kun je hier bekijken.