Bekijk al onze merken
Cre-Aid

Heeft u een droom, een ambitie, een visie? Wilt u dat uw verhaal gezien wordt? Wij geloven in de kracht van verbeelden en visualiseren. Door complexe informatie toegankelijk te maken en te presenteren bereikt en betrekt u uw publiek. We starten altijd met kijken hoe het wél kan, want wat u wilt bereiken staat in al onze merken voorop. De precieze vorm en invulling volgt vanzelf. Meer informatie via: www.cre-aid.nl

In het boek ‘Beyond Everything’
komt Valley tot leven

16 maart 2020

Valley wordt een gebouw op de Zuidas, waarin wonen, werken en vrije tijd samenkomen. Het creëert een nieuwe vorm van het stadsleven en wordt een echte blikvanger dankzij de gedurfde architectuur en opvallend veel groen. “HEYDAY kreeg vanuit Valley de opdracht om een concept te ontwikkelen om het gebouw tot leven te wekken”, vertelt Chiel op den Brouw, New Business Solutioner bij HEYDAY. “Enerzijds omvat de opdracht de conceptuele vormgeving en anderzijds de concrete vertaling naar de betekenis daarvan. Denk aan de mensen die in Valley rondlopen en de systemen die achter het concept zitten.” De concrete vraag aan HEYDAY luidde: bedenk in de breedste zin een concept voor het gebouw Valley, wek het tot leven en zorg dat het blijft bestaan.

HEYDAY Facility Management

HEYDAY is een bedrijf dat facilitaire diensten verbindt en daarbij de focus legt op mensen, innovatie en duurzaamheid. Door facilitaire dienstverlening optimaal in te richten, laat je mensen groeien en bloeien en zorg je dat de organisatie meegroeit. HEYDAY helpt bedrijven hierbij, omdat zij facility management ziet als de motor van iedere organisatie.

Beyond Everything

“De eerste stap die we namen in de ontwikkeling van het concept, is het onderzoeken van de wens van de eigenaar van Valley”, zegt Chiel. “We verplaatsten ons in de beoogde doelgroep: de welgestelde mens. Vervolgens keken we naar vergelijkbare gebouwen op de Zuidas van Amsterdam, de functionaliteiten en voorzieningen van die gebouwen en de omgeving eromheen. Ten slotte dachten we na over het imago en de identiteit die bij Valley horen. Al deze verschillende onderdelen brachten ons tot de volgende conclusie: we moeten insteken op een luxe niveau met bijzondere kwaliteit en service. Het concept ‘Beyond Everything’ werd geboren. De naam staat voor het feit dat het concept in luxe en beleving met kop en schouders boven de andere gebouwen op de Zuidas uitsteekt. Ook symboliseert de naam de voorstelling van een vallei met daarachter de horizon. Achter die horizon zijn nieuwe ontdekkingen verborgen. Alle ideeën voor Valley voegden we samen tot een concept en dat we vervolgens vertaalden naar de serviceorganisatie, dienstverlening, kwaliteit en retail functies die daarbij horen.”

HEYDAY valley

De vertaling naar het boek

De fysieke vorm en uitstraling van het gebouw moesten passen bij de Beyond Everything gedachte. Dit idee vormt de leidraad van het ontwerp. “Voor de vormgeving heb ik Cre-Aid benaderd”, vertelt Chiel. “Tijdens een eerdere opdracht heeft Cre-Aid een ontwerp voor mij gemaakt, dus ik vermoedde dat het team me ook bij deze opdracht goed kon helpen. Het basisidee stond al en het brandboek van Valley gaf daarnaast kaders voor de ontwerpen. Hierin staan richtlijnen voor de kleuren, lettertypen en stijlen. Daarnaast hadden we aanvullende ideeën voor de vormgeving. We wilden zwarte pagina’s gebruiken voor de beleving en het tot leven wekken van Valley. De witte pagina’s zijn bedoeld voor de uitleg. Met deze gedachte hebben wij Cre-Aid gebrieft, waarna zij een conceptuele vertaling maakten van het idee.”

Het resultaat is het zwarte boek ‘Beyond Everything’ waarin het gehele concept over Valley staat beschreven. De beleving en uitleg op de zwarte en witte pagina’s wisselen elkaar af. In de kaft achterin het zwarte boek is een witte servicehandleiding toegevoegd met extra uitleg over het concept.

HEYDAY valley

Samen naar het eindresultaat

“Cre-Aid heeft in overleg met ons de invulling van het volledige ontwerp opgepakt en uitgevoerd. Ik ben ontzettend trots op het eindresultaat en de manier waarop we dit samen hebben vormgegeven. We nemen het boek nog steeds graag mee naar afspraken, om aan klanten te laten zien hoe wij een idee in de breedste zin kunnen ontwikkelen”, aldus Chiel.

“De samenwerking met Cre-Aid vond ik erg goed. De ondersteuning in het ontwerp en het tussentijds schakelen was prettig, flexibel en snel. Er was sprake van een fijne uitwisseling van ideeën, waardoor het concept en de vormgeving ervan steeds een stapje beter werden. Voor beide partijen was er ruimte om ideeën in te brengen en daaruit steeds de beste optie te kiezen. Je bent echt met elkaar in gesprek, wat zorgt voor een prettige samenwerking. Ik zag bij Cre-Aid dat er veel passie en bezieling in het werk zit, waardoor zij zelf steeds die extra stap wilde zetten en investeerde in het project. Ook merkte ik bij Cre-Aid team dat zij, net als ik, erg trots is op het eindresultaat!”

Nieuwsgierig geworden? Bekijk meer werk van Cre-Aid Design of neem contact met ons op.